Primaria Babana

A+ R A-

Reflector februarie 2014

PUBLICATIE     NOUA

                                       

www.primariababana.ro

 

 

 

REFLECTOR  de Babana

 Nr.2 / februarie   2014

 

        Foaie de informare si opinie, realizata de primarul comunei Babana.

 

     Luna februarie a sosit cu un val de frig, viscol si multa zapada, fapt ce a determinat inchirierea a doua buldoescavatoare pentru a incerca sa deblocam strazile principale si drumurile locale.

     A fost multa zapada, am gasit cetateni care nu au stat in casa si i-am gasit cu lopata in mana, voi enumera cateva aspecte :

    1. Felicitari cetatenilor din satul Lupueni, Slatioarele, Ciobanesti Deal si Valea lui Paneata, Linia Mare - Grosi, Fusaresti care ori de cate ori trecea plugul ieseau si faceau curat in fata porti.

    2. Felicitari pentru consilierii locali Ghita Vasile ( Gibaru), Calina Ion Danut, care impreuna cu Marcel  Calina (Chibranu) au pus plugul la tractor si au facut partie pe toate drumurile din zona Catina, Cotmenita, fara sa le spuna cineva.

    3. Multumiri cetatenilor din Piscul lui Cioaca, au deszapezit cu lopata, deasemenea domnului    Vasilache Marin  din Piscul Ogoare care a facut partie la lopata peste 250 metri pentru a putea iesi cu masina si a merge la serviciu, este taximetrist !

    4. Bila neagra pentru satele  Bajenesti Mari si Manolesti  desi aveau  tractoare in zona, nu au iesit la partie, au asteptat sa vina tractorul primariei !

   A trecut si iarna, cele doua buldoescavatoare au prestat servicii in localitate de  peste 9.000 lei, cel mai mult in zona Slatioarele si Ciobanesti Deal. Lungimea totala a drumurilor comunale este de 30 km, iar un tractor nu poate depasi 2 km/ora,  deszapezire (dus-intors), asa ca trebuie sa intelegeti ca nu se poate deszapezi cat ai bate din palme.

   Se poate si acest lucru, dar ofertele sunt de peste 50.000 lei, pentru utilajele care se inchiriaza pentru o iarna, dar exista si riscul sa nu ninga si banii trebuie sa-i dam.

    S-a aprobat ca  in ziua de sambata a fiecarei saptamani sa se poata arde deseurile menajere, sub control, daca nu bate vantul.

    In celelalte zile este interzis, se sanctioneaza cu amenda !

Lista cu obiectivele de investitii aprobate a fi derulate in acest an :

  1. Asfaltare DC179 – Cotmenita, lungime 200m, latime 4m.

   2. Asfaltare DC177 - Grosi, lungime 100m, latime 4m.

   3. Asfaltare DC162 - Slatioarele – Batrani, lungime  700m, latime 4m.

   4. Grup sanitar Scoala Slatioarele

   5. Statie autobuz Catina

   6. Sistem alarma primarie

   7. Sistem supraveghere in comuna.

   8. Achizitie lampi stradale 50 buc (cate 7 buc. pe sat)

   9.  Achizitie puncte fixe hidranti - 5buc

 10. Achizitie lama deszapezire tractor.

 

     Achizitionam sistem supraveghere si sistem alarma, deoarece incepand cu data de 01.04.2014, desfiintam posturile de paza de la primarie.

    Toti agentii economici sunt obligati sa-si monteze sisteme alarma si camere video, bisericile le-au montat de anul trecut (potrivit legii privind paza bunurilor).

     Incepe si asfaltarea Drumului judetean 731B, se va face in doua etape, se finalizeaza in 2015.

     Pentru cele doua drumuri DC 165 - Bajenesti si DC177A - Manolesti, sunt proiectele depuse la Ministerul Dezvoltarii si asteapta finantare pe ordonanta nr. 28/2012, executia se deruleaza pe 3 ani.

     Repararea DC 177, incepe imediat ce se va incalzi vremea, deasemenea cele doua alunecari de teren din zona Negulesti vor fi reabilitate dupa data de 1 martie 2014. Deocamdata am semnalizat zona respectiva, au venit reprezentantii Institutiei Prefectului Arges, nu au fonduri, vom face cu resurse proprii.

     Vom continua refacerea portiunilor de drum unde zapada si apa au creat fisuri. Asteptam si alte sugestii sau propuneri din partea oricarui cetatean care locuieste in comuna noastra si nu are datorii la bugetul local.

     Ridicarea gunoiului s-a  amanat cateva saptamani deorece avem doua facturi restante in valoare de 12.000 lei pentru lunile noiembrie si decembrie 2013, a venit si factura pe luna ianuarie 2014, in total avem de plata pe trei luni 18.000 lei ! Pentru luna februarie am solicitat sa nu se mai intocmeasca factura pentru gunoi, deoarece acest serviciu  nu s-a efectuat.

    Rog veniti sa va achitati cele doua taxe : de gunoi si de iluminat public, nu asteptati sfarsitul anului deoarece facturile nu au suport financiar.

   Raspundem cititorilor :

-         consilierii locali nu sunt scutiti de taxe si impozite, au aceleasi obligatii ca toti cetatenii comunei.

-         Nu am participat la Conferinta organizata de Adunarea Generala a Asociatiei Comunelor din Romania, desfasurata la Bucuresti, deoarece costurile cerute pentru aceasta activitate depasesc suma de 3.500 lei, suma care reprezinta iluminatul public pe o luna. De 10 ani nu am participat niciodata la aceasta activitate deoarece trebuia sa platim anual aceasta suma, in total peste 35.000. Au mers colegii nostri de la primariile vecine care au un buget anual de peste 10 ori mai mare ca al localitatii noastre !

-    toate persoanele care au la rol peste 2000 mp de teren intravilan nu au primit ajutor lemne.

-    orar functionare iluminat public 19.00- 06.30

      

Sfaturi din batrani :

*  Bea ap? din izvorul de unde beau caii. Calul dintr-o ap? rea nu va bea niciodat?. 
*   A
?terne-?i acolo unde i?i face culcu? pisica. 
*   M?nânc? fructul care a fost atins de un vierme. 
*   Culege cu îndr?zneal? ciuperca pe care stau gâzele. 
*   S?de
?te pomul acolo unde sap? cârti?a. 
*   Casa cl?de
?te-o pe locul unde se înc?lze?te ?arpele. 
*   Fântâna sap-o acolo unde se ad?postesc p?s?rile pe ar
?i??. 
*   Culc?-te
?i treze?te-te odat? cu p?s?rile - vei culege toate gr?un?ele de aur ale zilei. 
*   M?nânc? mult verde - vei avea picioare puternice
?i inim? rezistent?, precum vie?uitoarele codrului.
*   Înoat? des
?i te vei sim?i pe p?mânt, precum pe?tele în ap?.
*   Prive
?te cât mai des cerul - ?i vor deveni gândurile tale u?oare ?i limpezi.

*   Taci mult, vorbe?te pu?in ?i în sufletul t?u va poposi t?cerea, iar duhul î?i va fi lini?tit ?i plin de pace.

         Alte anunturi :

-          Posesorii a cel putin 4 caini in gospodarie trebuie sa plateasca impozit pentru acestia.

-          Fundatia care are sediul in Cotmenita plateste anual 5000 lei pentru cainii pe care-i detine.

-          S-a actualizat planul de aparare impotriva inundatiilor pentru anii 2014-2016, poate fi citit la sediul primariei. 

-          Anul trecut am facut asfaltari cu sprijinul Petrom, care a platit chirie pentru terenurile pe care au amplasate sonde si apartin Consiliului Local (Ruginoasa) pe ultimii trei ani, anul acesta facem doar din economii.

-          Societatea care a efectuat mentenanta la iluminatul public incasa anual 12.000 lei, de anul trecut am reziliat contractul si facem acest lucru cu un beneficiar al Legii 416.

-          Postul de contabil a fost scos la concurs, iar noul contabil sef este d-ra Duminica Roxana din Catina, inlocuind pe d-na Calin Elena, care a plecat la munca in Italia. 

-          Telefon primarie                        0248767001

-          Telefon primar                           0761101242

-          Telefon viceprimar                    0761101243

-          Telefon politie Babana              0248767006

-          Telefon Poiana Lacului              0248293041 (Sectia de politie)

-          In caz de incendiu, sunati la primarie sau la d-nul Raducu tel : 0761101246

-          Punctele fixe pentru hidranti vor fi  montate in urmatoarele locatii 

*     Grosi –Linia Mare

         *     Zidaresti

         *     Piscul lui Cioaca

         *     Cotmenita

      *     Durduiesti

      *     Lupueni

      *    Valea lui Paneata

 Vom mai monta in zona scolilor Babana si Slatioarele, Bajenesti, Scoala Grosi, Valea lui Paneata (Tandarica).

   Scopul acestor lazi sunt ca in caz de incendiu, pana la sosirea membrilor serviciilor de situatii urgente sa  montati la hidranti  furtunele si sa incercati localizarea  incendiului.

  Probleme de urbanism

     Va facem unele precizari cu privire la construirea de locuinte, anexe gospodaresti, bransari la utilitati, precum si imprejmuiri de proprietati.

Pentru inceperea uneia din aceste lucrari va trebui sa obtineti de la primarie un certificat de urbanism si autorizatie de construire sau de desfiintare (daca demolati vreo cladire).

     Acte administrative eliberate de Serviciul urbanism si disciplină în constructii persoanelor fizice si juridice

           

     Documentatia tehnică pentru eliberarea Certificatelor de Urbanism va cuprinde:

·           cerere tip;

·           dovada titlului solicitantului asupra terenului (extras CF);

·           elemente de identificare ale terenului (plan de încadrare în zonă, plan de situatie);

·           un memoriu succint de prezentare a investitiei;

·            dovada achitării taxei legale.

     Documentatia tehnică pentru eliberarea Autorizatiilor de Constructie va cuprinde:

·           cerere tip;

·           certificatul de urbanism;

·           dovada titlului solicitantului asupra terenului (extras CF);

·           dovada achitării taxei legale;

·           piese scrise : anexa si semnătura proiectantului, memoriu tehnic pe specialităti, avizele solicitate prin Certificatul de Urbanism;

·           piese desenate : plan de încadrare în zonă, plan de situatie, plan fundatii, planul tuturor nivelelor, sectiuni, plan învelitoare, toate fatadele;

·           alte piese scrise si desenate considerate necesare de către proiectantul lucrărilor sau solicitate prin certificatul de urbanism;

          Declarati corect la primarie (registru agricol) suprafetele la locuinte si anexe, deoarece se vor face controale si celor care vor fi gasiti cu nereguli li se v-or aplica amenzi conform Legii 50/1991 rep.

 Pentru cei care ati obtinut o autorizatie de construire vedeti ca in autorizatie la punctul b sunt unele obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca titularul autorizatiei, cititile si conformati-va acestor cerinte.

Pentru orice alte nelamuri referitoare la construirea unor locuinte sau anexe va adresati la serviciul urbanism din cadrul primariei.

    Asistenta sociala.

  Beneficiarii de supliment – alocatie sunt obligati sa aduca urmatoarele documente: adeverinta venit, adeverinta scoala, adeverinta salariat. Mentionam ca acesti beneficiari sunt obligati sa reinoiasca dosarele din trei in trei luni.

      

Cu ocazia zilei de 8 Martie, urez tuturor domnisoarelor si doamnelor o primavara frumoasa, bucurii in suflet si un calduros

         LA MULTI ANI!      

 

     NU UITATI :

   Aveti reducere 10% daca platiti impozitele pana pe data de 31 martie 2014.

 

 

Nota:Aceasta foaie se distribuie GRATUIT, nu este tiparita cu banii primariei, are scop informativ si de educare, costurile acesteia  sunt suportate numai de primar.

Tiraj:2000 exemplare